fredag 27. februar 2015

Hvordan er det å være ungdom i 2015?

I dette oppdraget har vi fått i oppgave å skrive om hvordan det er å være ungdom i dag. Jeg har valgt å skrive om ei venninne av meg der jeg skriver opp noen spørsmål og hun svarer.

Navn: Vil holde seg anonym

Alder: 16år

Familie: Far, alenebarn

Skole: Går på Lundehaugen Ungdomsskole på 10.trinn

Dagen: Hver ukedag står jeg opp klokka halv 8 og første time begynner 5 på halv 9. Når skolen er ferdig går jeg hjem å gjør lekser, spiser middag og gjør det jeg vil etter dette. Som regel pleier jeg være med venner eller trene etter middag, men av og til slapper jeg bare av hjemme også. I helgene er det annerledes. Da pleier jeg sove ganske langt utover ettermiddagen og står opp i 2-3 cirka, steller meg og går ut og er med venner. Vi pleier enten være hjemme hos noen eller gå ut å finne på noe kjekt.

Hvor ser jeg meg selv om 10 år: Om 10 år ser jeg meg selv som en frisør. Jeg elsker å holde på med hår. Selvfølgelig ønsker jeg jo også at jeg er lykkelig.

Kjæreste eiendel: Hmm, den er vanskelig.. Men det må nok bli smykket jeg fikk av moren min. Jeg fikk det til dåpen min.

Forbilde: Har egentlig ganske mange forbilder, men det sterkeste må nok være Micheal Jackson. Selv om han ikke lenger lever vil han alltid være mitt forbilde.


Alt i alt ser det kanskje litt stress ut å være ungdom i og med at du må komme deg på skolen hver dag, kanskje på jobb, rydde hjemme, få tid til både familie og venner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar