fredag 20. mars 2015

Påske!

Nå nærmer påsken seg og været begynner å lysne. Ikke akkurat i dag da, men resten av uka har det vært veldig fint vær. Ikke nok med at været blir bedre, vi har også snart ferie. Folk flest pleier være sammen med familien i påsken. Kanskje reise på hytta, til utlandet eller bare være hjemme. Siste helga i ferien er det jo også påskehelg. Unger får påskeegg, leter etter påskeegg og bare koser seg.

Min påske opp i gjennom årene har egentlig vært veldig forskjellig. Da jeg var mindre pleide jeg være mye hos besteforeldrene mine der vi så filmer, spiste god mat og spiste masse godt påskesnop. Nå når jeg har blitt eldre pleier vi som regel å reise litt rundt. Som for eksempel i fjord var jeg i Hawaii med familien og i år skal jeg til London. Jeg foretrekker å reise i påsken fordi jeg liker godt å reise. Spesielt i påsken, for da er det midt i et semester på skolen så jeg føler på en måte jeg får en litt ekstra pause når jeg reiser. Selvfølgelig syntes jeg det er koselig å bare være hjemme og, men liker best å reise.
http://www.btkd.no/node/14854



I dag har det jo også vært full solformørkelse. Første gang på 60 år her i Norge! Selvfølgelig litt typisk at vi i Sandnes hadde det helt overskyet og ikke fikk sett den da. Heldigvis gikk den live på nettet.


http://www.bangirommet.no/pages/news/271206_Paterskelentil.html


Hvordan tilbringer du påsken din?

Har du merket noe til solformørkelsen i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar