søndag 12. april 2015

Filmanmeldelse: Fast and fourios 7

Dagens oppdrag er å skrive om en film eller ei bok vi har sett/lest. Dette passet meg ganske bra egentlig, for i går var jeg på kino og så filmen Fast and Fourios 7. Jeg var der sammen med to veninner og jeg må bare si det me en gang; Jeg anbefaler den virkelig!

Fast and Fourios 7 er den syvende filmen som er lagt av Fast and Fourios, men den er ikke helt som de andre. Som dere kanskje har fått med dere fikk Paul Walker bort for noen måner siden. Derfor var den filmen spesiell for mange.

Alle filmene handler om en gjeng på fem stykker som "racer" med biler og har et liv som er langt ute fra A4. Hver film skjer det noe ekstra som innebærer masse skyting og triste scener. I denne filmen fikk de et oppdrag om å drepe en mann. Ikke en hvem som helst mann, men en mann som ikke var så lett å finne. Derfor måtte de få tak i en brikke som førte dem til et program som kunne spore opp et hvert menneske de måtte ønske. I jakten på denne mannen skjer det masse action, skyting, slossing og kappløp med biler. Og ikke minst triste ting. Som helt i slutten, der vi må ta forvell med Paul Walker. Dette er en tillegsdel som ikke har noe med selve handligen i filmen å gjøre. De viser en liten videosnutt som er satt satt sammen med videoer fra de eldre Fast and Fourios filmene med klipp av Paul, mens sangen "See you again" av Wiz Khalifa og Charlie Puth blir spilt. Når jeg så meg rundt så jeg mange tårer som trillet av de andre i kinosalen, inkludert meg.

Skuespillerene som er de samme i alle de syv filmene er kun 3 av dem og filmen er reggisert av Rob Cohen.

Brian O´Conner

Har du sett Fast and Fourios 7?